Tento úkon je nejdůležitější a má zásadní vliv na výsledný zvukový charakter didgeridoo. Profil vzniklé dutiny je to, co dělá nástroj nástrojem a z velké části určuje zvukovou kvalitu budoucího didgeridoo. Někdy, co se profilu dutiny týče, stačí málo, aby zvuk nebyl nic moc a někdy překvapivě ještě míň k jeho vylepšení - tvorbou dutiny totiž určujeme zpětný tlak, pod jakým se bude na nástroj hrát, jeho průchodnost, dozvuk, vibrační rozsah atd. a na tom všem jsou zase závislé možnosti snadné, nebo méně snadné aplikace různých hráčských technik. Pro zájemce o trochu teorie akustiky didgeridoo použitelné přímo v praxi, mám tento článek. Zvukové nároky na didgeridoo jsou všeobecně celkem dané a tak nejde ponechat výrobu jen na náhodném vydlabání nějaké dutiny. Je přirozené, že zvukové preference u didgeridoo má každý trochu jiné a tak vytvořit ideální nástroj je asi vždy výzva.
Dalším neméně důležitým pracovním krokem je ošetření suků a případně různých vrůstů kůry do středu kmene, které by mohly ovlivnit stabilitu budoucí dutiny nástroje atp. Všechny suky pečlivě odvrtám a vyplním velmi odolným tmelem vlastní výroby, který zaručí pevné uzavření odvrtaných suků.
Následný krok je ošetření samotné dutiny. Tomu je nutné věnovat pečlivou pozornost, protože odolnost povrchu dutiny proti vlhkosti ze sraženého dechu hráče a slin je pro životnost didgeridoo klíčová. Po zkušenostech užívám vysoce vodě odolné alkydové lazury s obsahem rozpoušťedel do 3%. Tato lazura disponuje mimořádnými vlastnostmi. Je nasycena vosky, které při schnutí vytlačují vrstvu mikrosinovaného vosku na povrch s maximálním vododpudivým efektem - při schnutí se doslova utvoří vodoodpudivá síť. Ošetření dutiny provádím ve dvou vrstvách před a po samotném slepení didgeridoo. Po slepení nechám nalitou impregnaci pozvolna ve svislé poloze z nástroje vykapat, jak je z třetího obrázku vidět. Tento způsob je velmi efektní, protože vytvoří konečnou a zejména souvislou vrstvu ochrany. Po vylití impregnací, zafixuji korpus didgeridoo a to zejména v místě spoje, truhlářskými svěrkami. Díky lazuře může totiž dojít k dočasné změně objemu vlhkosti ve dřevě a tedy možnosti vzniku i nežádoucího pnutí a tvorbě trhlinek.